17 februari 2009

Skatteverket goes bitchy

Var ute och hämtade posten nyss. Hittade ett brev till mig från Skatteverket angående att lägga till Hellgren i mitt namn. Blev rätt förvånad när jag läste att ansökan avslagits. Anledningen var att jag inte fick lägga till min mors tidigare efternamn eftersom hon är gift och heter både Hellgren och Pettersson nu.


Elisabeth Hellgren + Micael Pettersson = Victor Hellgren Pettersson

Elisabeth Hellgren Pettersson + Micael Pettersson = Victor Pettersson

Däremot har Skatteveket godkänt namn som till exempel Snöfrid, Hallón, Mygg, Delfina och Månstråle som förnamn till flickor och Glädje, Minus, Grill och Deep som förnamn till killar. Det är också helt okej att heta Gryningsdotter, Måntroll, Frostängel, Skogsmus, Draköga och Drömskog i efternamn.

Men att lägga till ett efternamn så normalt som Hellgren, som till och med finns i släkten, är inte okej av en så enkel anledning att min mamma bär både sitt eget och min pappas efternamn. Mygg Måntroll känns ju som att det sticker lite mer i ögat än att ens barn får båda föräldrarnas efternamn, oavsett om de delar på det ena efternamnet eller inte.
Inte för att det är världens undergång, men Skatteverket får en pungspark ändå.

4 kommentarer:

  1. AAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHA HAHAHAAAA ooohh HAHAHAHHAAAA :'D FÖRLÅT VICTOR hahahahahaha!!! jag döör. HALLÓN TILL ER TJÄNST! ahahhahaha

    SvaraRadera
  2. Hahaha asså dom är ju seriöst dumma i huvudet!

    SvaraRadera
  3. stackare =/
    tycker du kan byta namn till skogsmus ist då! :D

    SvaraRadera
  4. Haha, fan vad trögt xD Du får väl skicka in igen? Tillslut tröttnar dom :P

    SvaraRadera


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Wedding Dresses. Powered by Blogger