12 februari 2009

Romme

Sanna och jag i liften

Upp vid 0430 igår för att åka till Romme med skolan och åka skidor. Värd dag som gick sjukt fort. Det dåliga var bara att jag tappade min spänningsflärp på ena bindningen på min snöbräd. Men det gick att åka ändå, om än lite obekvämare.

Det enda som var ett problem var alla andra backen. Var hur många som helst som helt utan förvarning stannade mitt framför en mitt i backen. För där tyckte dem att dem skulle stå. Som en gubbe. Åkte bakom honom och helt plötsligt stannar han bara. Jag måste tvärbromsa för att inte åka in i honom. Står bakom honom och det enda sättet att fortsätta i backen är att åka där han står. Då får han den briljanta idén att spänna av sig sina skidor, lämna skidorna och stapla iväg ut i backen. "Ursäkta, jag står bakom dig och vill komma fram russinman. Men take your time jag har inte speciellt bråttom". Nej så sa jag inte. Men blev tvungen att knäppa upp bindningarna och gå en bit runt honom och sen sätta på mig igen för att åka. Nej ska inte vara så tjurskallig men det var mycket idioter där.

Medelålder: 12,5 år
Mognad: 0 1 [2] 3 4 5
Respect för andra: [0] 1 2 3 4 5

0 kommentarer:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Wedding Dresses. Powered by Blogger