24 februari 2009

First day of practice

Gick upp nio i morse, följde med mamma till Arnö och tränade lite hos pappa. Sen fick jag springa till bussen för att komma ut till Skavsta.

"Det blir bra om du är ute till klockan 1500 på måndag den 23" sas det i telefon när jag ringde min praktikplats. Jag tolkade det lite som att jag skulle vara där klockan tre på måndagen (idag alltså).

Kom dit och gick till receptionen
V: Hej, jag söker Joakim

Receptionösen: Jaha han är inte här än
V: Va? Är han inte?
R: Nej, han brukar inte komma förrän fyra -fem. Hade du stämt möte med honom?
V: Öh njaa, jag ska ju praktisera i köket här så..
R: Jahaaa, vänta så ska jag ringa och kolla vart han är. Slå dig ner och ta lite juice eller kaffe så länge


Slå mig ner och väntar typ 20 min sen kom han. In och svettas som en lurk i köket fram till klockan 2330. Ingen vidare kul dag och jag börjar 0830 imorrn.

Menmen ingen idé att hänga storläpp över det, jag fick en isskrapa som det står Connect Hotels på så jag är nöjd.

1 kommentar:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Wedding Dresses. Powered by Blogger