1 februari 2009

Utvecklingssamtal

Jag ska på utvecklingssamtal på onsdag och läste precis igenom mina omdömen i alla ämnen. Blev rätt förvånad och dem var sjukt mycket sämre än vad jag trodde.

-
Engelska B: Viktor är inte alltid närvarande mentalt. Han deltar inte muntligt på lektionerna.

Hahaha va fan var det där! I min klass är det väl knappast jag som sitter och lallar i min egna lilla värld. Fröken din utlärning suger och ingen gillar kursen. Puss på dig
-
Idrott och Hälsa A: Viktor har hög icke aktiv närvaro och behöver närvara på lektionerna för betyg. Viktor har kapacitet för ett högre betyg men behöver då närvara vid samtliga resterande idrottstillfällen.

Jag är inte förvånad
-
Servering B: Viktor kan servera ligger för närvarande på G-VG. Kan vara lite ojämn ibland.Lite mer ansvar skulle inte skada.

Var det inte bättre än sådär så kankse du ska nämna det och inte få det att verka som om man är bra jämt. Mer ansvar? Fan jag hjälper väl till, organiserar och tar lika mycket ansvar som alla andra.
-
Spanska steg 3: Viktor är en mycket duktig elev. Han har en solid grund att stå på när det gäller spanska språket och lär sig snabbt nya termer, ny grammatik och nya ord. Viktor är mycket medveten om hur språkinlärning ska gå till för att bli effektiv och antar gärna olika utmaningar av alla de slag. Han har mycket goda förutsättningar att nå ett högt betygsmål. Presentation MVG

Fick åtminstone ett omdöme som lät bra. Dem andra lärarna borde ta lärdom av henne. Men hon behöver kanske inte ge en de där lyckliga blickar jämt och hälsa stup i kvarten.
-
En sammanfattning av allt skulle bli något i stil med "Viktor du suger för tillfället, vi vet att du kan men du visar det inte". Aja får försöka ta tag i det där.
Jag heter ViCtor.

0 kommentarer:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Wedding Dresses. Powered by Blogger