21 april 2009

Samhällsproblem

Sitter och väntar på samhällen nu. Slog mig lite att jag var rätt flum och trött på samhällen igår nu när det ändå är ett hett samtalsämne.

Började med ett:
Gunnar (mannen som ska lära oss samhäll): Nu går du åt fel håll Victor, vi ska ha lektion
Vp: Jag ska bara på toa
Gunnar: Jaha okej
-Precis på väg in genom dörren när någon skriker efter en-
Gunnar: Eller förresten vänta..
(Vp tänker: Fan ska jag inte få gå och pissa nu helt plötsligt eller?)
Gunnar: ..det är bara i Sverige man säger så
Vp: Eh okej...säger vad?
Gunnar: Att man ska på toa
Vp: Jaha vad säger alla andra då?
Gunnar: Ja i till exempel Japan lämnar man bordet så tyst som möjligt och tassar iväg mot toan utan att säga något
Vp: Okej? Fast nu är vi ju i Sverige så jag tänker säga att jag ska på toa
Annan lärare som går förbi: Ja och här säger man ju exakt vad man ska göra också. Ska man kissa så säger man att man ska gå och kissa...
Vp tänker: Jaaaa. Kan jag få gå på toa nu innan det händer en oplanerad olycka som leder till att städerskorna får jobba övertid
Annan lärare fortsätter: ...förr var det lite mer att man skulle på damrummet eller pudra näsan eller något. Förresten Victor jag såg ditt och Emilias mail. Vi kan prata om det nästa svensklektion.
Vp: Ja ja ja! Toppen, skitbra!
-Skyndar in på toan, freedom -

Avlsutades med ett:
Instuderingsfråga: Gör EU något för att minska på klimatpåverkningen
Vp: Ja det måste dem ju göra. Men man vet ju inte vad dem beslutar. EU är ju lite som folk som snackar skit om en. Man vet att dem snackar men inte om vad.
Em: Jag ringer Europé Direct och frågar

0 kommentarer:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Wedding Dresses. Powered by Blogger