16 april 2009

Hard work work

Efter skolan blev det hem och duscha från idrotten och sen direkt iväg och jobba

Skavsta 16.25


Skavsta 23.25

Var rätt lugnt så det var helt okej. Men kommer vara sjukt trött tills på fredag eftermiddag då jag är fri för världen

Stod förut och diskade bleck. Blev stopp i diskhon så fick gräva och plocka upp skiten på botten.
Det slog mig först då hur vidrigt vattnet jag plöjde runt i var.

Det flöt omkring våta brödbitar i skummet på ytan som jag tror var vatten blandat med sås som skummats. En och en annan pommes frites seglade i skvalpet. Ett stim med små riskorn simmade förbi och plötsligt kommer en potatis upp till ytan för att andas.

Mitt upp i allting och undrar vad jag håller på med. Står med hela armarna nedkörda i vatten fyllt av matrester och sås som andra ätit på. Kände mig lite lägst i näringskedjan ett tag där.

Krama sängen nu
Över och ut

Micke Vicke P:son

0 kommentarer:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Wedding Dresses. Powered by Blogger