20 april 2009

Emilia Gästbloggar med lite funderingar om Vilda Western, Projekt och Företagande


Hej alla fjortisflickor-som -läser-Victors-blogg-och-tycker-att-han-är-snygg!

Vi sitter just nu och ska lära oss alla scener till ett spektakel som på schemat kallas för Vilda Western. Jag har den smickrande rollen som Bordellmamma, och Victor ska vara fint par med Jessica. Det är egentligen inte intressant i sammanhanget eftersom våran lärare är en inkompetent norska som man förstår ungefär vartannat ord hon säger, än mindre vad hon skriver. Det bästa är att jag inte behöver vara med när dom ska dansa....vilket dom gör nu...

Vad jag försöker komma fram till är att det här helt klart är bland det tråkigaste, mest värdelösa och innehållsfria människan någon gång skådat. Jag menar. Vem kommer vilja betala 300 kr för en mindre god middag, dålig underhållning och amatörssång?

Det bästa av allt är att majoriteten av vår såkallade klass verkar se fram emot att skämma ut sig inför 60 pers av sina närmast sörjande. Det är en fördel med min "roll". Jag kommer ha så mycket smink och fjädrar att man knappt kommer se att det är jag.

Fast. Om vi ska föreställa att leva för nåt hundra år sedan så kommer ju inte Victor kunna ha sitt organiserade ruffs. Det gör det nästan värt det.

Jag är egentligen en rätt glad och optimistisk människa även om det inte framgår! Puss!

0 kommentarer:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Wedding Dresses. Powered by Blogger