18 april 2009

Har bröderna Pettersson flickvänner? Ingen vet

Min bror ringer och kollar så våran sommarstuga är ledig. De skulle grilla några stycken där
Mamma: Han ville väl bara ringa och kolla så att inte vi var där
Pappa: Ja, han har säkert sin tjej med sig. Då är det klart han inte vill att vi är där
M: Va? Har han tjej? Vet du om han har tjej Victor?
Victor: Jag vet inte, kanske. Det var nån brud han hängde med en del, men jag vet inte om dem är tillsammans
M: Hur vet du det? Var det när vi var bortresta?
V: Ja jag var ju uppe hos honom då
M: Ja han måste ju ha flickvän
P: Vadårå?
M: Han snackade ju om det när vi var hos Hampus på hans födelsedag (min kusin). Då pratade han och Karin om att han skulle vara med sin flickvän. Och inget säger han till mig
V: Jaa? Men då vet du ju. Varför frågar du om du redan visste?
M: Men han sa det ju inte till mig. Jag hörde det bara.
V: Måste han säga det till dig då?
M: Men jag är ju hans mamma, jag vill ju veta sånt, det är ju kul. Sen när vi var där så sa Carina (en polares mamma) att du hade ny tjej igen också.
V: Vaa? Vadå ny tjej?
M: Är hon inte ny?
V: Jag har ingen ny tjej, nej. Vad fick hon det ifrån?
M: Det vet jag inte. Har du någon gammal tjej då?
V: Jag har ingen gammal tjej heller. Jag har inte tjej alls.
M: Jag får aldrig veta någonting

0 kommentarer:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Wedding Dresses. Powered by Blogger