7 april 2009

Funderat lite...


Jag har tänkt på en grej

Varför allt tjat om musik jämt? Varför allt tjat om vad som är bra och dålig musik?
Alla tycker olika precis som i allt annat (self-clear på den) och man dömer oftast folk väldigt lätt efter vad de lyssnar på har jag listat ut. Rätt sjuk grej. Haha man kanske ska börja döma folk efter vad de tycker om att äta också.

"Man lyssnar ju på texten, det är ju det som är det viktigaste med musiken" Det går inte att lyssna på en låt bara för att musiken eller sången är bra? Måste texten verkligen ha någon vettig innebörd? Den står ju alltid i chiffer ändå och alla tolkar olika så budskapet går i alla fall inte fram jämt. Om en text nu ens måste ha en innebörd?

Säger inte att texten inte har någon betydelse alls för det vore ju vettigt om det fanns något att sjunga, menar bara på att den inte är allra viktigast. Det är väl ändå att man tycker om att lyssna och blir underhållen, det är ju lite det som är tanken med musik.

Som sagt är det även individuellt vad som underhåller en och "klingar" bra i ens huvud, kort sagt vad man gillar för musik. Då är det sjukt irriterande med folk som säger "Det där kan man ju inte lyssna på, det är ju bara skitmusik". Köss mä i röva, det kan jag visst. Det låter bra för mig så jag kör på det, jag tvingar inte på dig något eller spelar min musik för dig i alla fall.

Shit pommes, vad bitter jag låter haha
Men slå tillbaka om jag har fel!
Kyss!

2 kommentarer:

  1. JA huvudsaken är ju att man själv gillar det man lyssnar på ! :)

    SvaraRadera
  2. Menart, och då behöver man ju inte hacka på andra för att dem inte gillar samma ;)

    SvaraRadera


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Wedding Dresses. Powered by Blogger