15 mars 2009

Värsta fyllan i mitt liv

Började med världens röj hos mig. Folk låg överallt. Nedslitna jackhängshyllor och hål i väggarna. En snubbe ligger inrullad i min matta.

Jag ska gå ut i köket och göra något, vet inte riktigt vad. Hittar två stora påskägg i ett kökskåp och tänker att det är bäst att hälla över de i något annat så att det inte blir dåligt och förstört. Så jag häller över godiset i två jättestora tékoppar.

Helt plötsligt springer jag runt i bara kallingar mitt i stan och in i en nedstängd korvkiosk med öppen dörr. Där står jag och sliter i prylar som en annan uteliggare och rycker i grönsakshögen som ligger på bänken samtidigt som jag pratar i telefon. Det enda jag minns att jag sa till den jag pratade med var:

"Neeej, en skål ketchup vill man kanske inte ha på fyllan"

Lägger på. Lägger ifrån mig mobilen och börjar sen leta efter den på en gång och allt annat jag hade med mig för att inte glömma det. (Jag hade inget med mig förutom mobilen och kalsongerna jag hade på mig men ändå.) Hittar mobilen och ska knata hem igen. Tvekar på om jag ska ta med mig en stor dunk med grön saft innan jag stöplar ut. Tog den inte men hittade ett glas med cider utanför korvkiosken och tänker:

"Det här är ju mitt glas från igår. Det här går ju fortfarande dricka. Eller nej, det regnade ju igår så det är säkert mest vatten i."

Tar ändå med mig glaset för säkerhets skull. Rycker upp några brännässlor i närheten för det tyckte jag att det kunde vara bra att ha någon gång. Med svidande händer, trasiga glas i ena handen och en bunt brännässlor i den andra handen ramlar jag fram genom en fontän med blommor på väg hem igen.

Jag blev skapligt glad när jag vaknade och insåg att det inte hade hänt!

3 kommentarer:

  1. Du kanske kom hem tillslut och vaknade dagen efter och trodde att det var en dröm, fast det egentligen har hänt? Har tanken slagit dig? Det lär ju kännas som en spark i skrevet sen när du får reda på att det faktisk har hänt! PUSS!

    SvaraRadera
  2. men det fanns inte påskägg imorse och jag undrar vilken jävla korvmoj jag kuta in i och den jag pratade med i mobilen om ketchup lär ju hört av sig i efterhand och undrat lite vad jag höll på med. tveksamt att det hände, men fan in my face om isf. KYSS!

    SvaraRadera
  3. hahaha :D jag brukar med drömma att jag göra konstiga saker på fyllan =) men är så glad när man vaknar och fattar att det inte är på riktigt :D

    SvaraRadera


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Wedding Dresses. Powered by Blogger