15 maj 2009

Tomma flaskor på vift

Stan och käka en snabbis med Sanna och Em och sen kaffa med Linn på Coffee House. Trevligt!

Jobbade i serveringen på hotellet idag efter skolan. Var rätt mycket folk och körigt som fan. Vi har något nytt bongsystem till maten som jag inte fattar ett pipp av.

Det jobbigaste var nog när jag gick och plockade tomflaskor och vinglas på från borden. Staplade en massa på en rund serveringsbricka som jag balanserade på ena armen. Plockade en ölflaska på ett bord som jag tyckte såg tom ut. Men en gäst vid bordet skulle prompt ha den sista droppen så han tar flaskan från min bricka.

No harm done tänker allmänheten. Det är bara det att har man en bricka på armen så vippar man hela tiden på handen/armen lite för att hitta jämnvikten för att kunna balansera den. Alltså sabbade han min balansering av brickan när han ryckte åt sig flaskan, vilket logiskt nog ledde till att brickan tippade och det flög flaskor överallt och klirrade i hela serveringen. Fittfoster tänkte jag, men han bad om ursäkt så det är väl lugnt.

Sov tajt
Victor

0 kommentarer:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Wedding Dresses. Powered by Blogger