2 maj 2009

Myrinvasion

Vart och kaffat med Em på stan idag. Kom precis hem och tänkte laga lite mat innan jag ska iväg och jobba kl 19.00.

Öppnar kökslådan för att plocka fram ris och BOOM, myror överallt. Det var fullt av myror i hela köket, skitvidrigt. Jag har inte ens tid att dammsuga upp alla innan jag måste dra iväg till jobbet (bussen går om 40 min) och jag ska hinna äta innan. Så de små äcklen måste krypa runt i våran mat nu för att jag inte hinner städa bort dem.

Då tänker säkert djurälskarna att det är ju mordiskt att ta död på de små liven, de har också rätt att leva. Men frågan är ju faktiskt om satans egna miniarmé har rätt att leva. Jag tycker nog inte det.

Förresten, är myror rädda för eld?
Bild på myrorna

Nu ska jag klämma i mig det sista av maten och sticka till jobbet.

Lev väl
Vicktårr

0 kommentarer:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Wedding Dresses. Powered by Blogger